Időnk jelentős részét a munkahelyünkön töltjük, ahol trend lett a vállalati közösségi terek kialakítása, a munkahely fogalmának újragondolása. Amikor a munkavállalóknak lehetőségük van a munkahelyükön mozogni a különböző helyiségekben, köztük irodai konyhákban, társalgókban, csendes helyeken, lobbikban, együttműködési és közösségi tereken, akkor termelékenyebbek, koncentráltabbak lesznek és munkájukhoz jobban kapcsolódnak. Mindenesetre a digitális eszközök állandó használatával a személyes kommunikációnak a fontossága nem csökken, sőt, ezért nem mindegy, hogy ezt a munkatársak milyen terekben teszik. A vállalati kultúra, márka, arculat és a közösségi terek kölcsönhatásban vannak egymással. A vállalati kultúra, az arculat, a márka irányt mutat a közösségi terek kialakításához, de azután működésükben a közösségi terek történései is hatnak a vállalati kultúrára.