Időnk jelentős részét a munkahelyünkön töltjük, ahol trend lett a vállalati KÖZÖSSÉGI TEREK kialakítása, a munkahely fogalmának újragondolása.
A helyszín fontossága nem új keletű, ennek térnyerése nem véletlen, hiszen azt is mondhatnánk, hogy ezek lettek a vállalatokban az új agórák, ahol az emberek, mint az ókori Hellászban társalognak, vitáznak egymással közügyekről, helyi problémákról és akár közös döntéseket is hoznak, persze ebben a digitális világban ezt már nem cserépszavazással teszik.
Mindenesetre a digitális eszközök állandó használatával a személyes kommunikációnak a fontossága nem csökken, sőt, ezért nem mindegy, hogy ezt a munkatársak milyen terekben teszik. Azt szokták mondani, hogy az új, digitális benszülött generáció igényeinek akarnak megfelelni a vállalatok. Ez részben igaz is, de ezek a kreatív formában létrehozott közösségi terek nem csak ezt szolgálják. Fontos minden értékes tudás, munkatárs megtartása kortól függetlenül, és ezek a terek abban is segíthetnek, hogy a különböző generációk találjanak egy olyan közös helyet a vállalaton belül, ahol informálisan tudnak megosztani egymással információkat, jobban megismerik egymást, kötődnek egymáshoz.
A vállalati kultúra, márka, arculat és a közösségi terek kölcsönhatásban vannak egymással. A vállalati kultúra, az arculat, a márka irányt mutat a közösségi terek kialakításához, de azután működésükben a közösségi terek történései is hatnak a vállalati kultúrára.
Éppen ezért a közösségi terek kialakítása is gondos munkát igényel mind a tervezésben, mind a kivitelezésben.
Íme egy különleges helyet mutatunk, egy egyedi bútor az egyik hazai gyógyszergyár közösségi terének néhány eleme, ami szintén a LIWING home&office felkészült munkatársainak munkáját dicséri.
( LIWING home & office )